92.Allah
dünyayı yarattıktan sonra, yedinci günde
dinlendi mi?**
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Tekvin 2:2-3*......Ve
Allah yaptığı işi yedinci günde bitirdi;
ve yaptığı bütün işten yedinci günde istirahat
etti. Ve Allah yedinci günü mubarek kıldı,
ve onu takdis etti; çünkü Allah yaratıp
yaptığı bütün işten o günde istirahat etti.
Çıkış 20:8-11......Sebt
gününü takdis temek için onu hatırında tut.
Altı gün işliyeceksin, ve bütün işini yapacaksın;
fakat yedinci gün Allah’ın RABBE Sebttir...
hiç bir iş yapmıyacaksın; çünkü RAB gökleri,
yeri ve denizi ve onlarda olan bütün şeyleri
altı günde yarattı, ve yedinci günde istirahat
etti; bunun için RAB Sebt gününü mubarek
kıldı, ve onu takdis etti.
Markos 2:22-28.....İsa...İnsan
Sept günü için değil, Sept günü insan için
yaratıldı. Bu nedenle İnsanoğlu Sept gününün
de Rabbidir.
Luka 6:5...........Sonra
İsa onlara, “İnsanoğlu Sept gününün de Rabbidir.”
dedi.
Yuhanna 19:31......Sept
günü büyük bayramdı.
İbraniler 4:4......Oysa
Tanrı, dünyanın kuruluşundan beri işlerini
tamamlamıştır. Çünkü bir yerde yedinci günle
ilgili şunu demiştir: “Tanrı yedinci günde
bütün işlerinden dinlendi.”
İbraniler 4:9-10*..İşte
böylece, Tanrı’nın halkına bir sept günü
dinlenmesi kalıyor. Tanrı kendi işlerinden
nasıl dinlendiyse, O’nun huzur diyarına
giren de kendi işlerinden öylece dinlenir.
KURANA GÖRE
Kaf 50:38*.........Andolsun,
biz gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları
altı günde yarattık, bize hiçbir yorgunluk
dokunmadı.
Dipnot
: Kitab-ı Mukaddes’e göre, Allah dünyayı
altı günde yarattıktan sonra, yedinci günde
istirahat etti. Burada anlatılan istirahat
etme olayı, Allah’ın yorulmasıyla ilgili
değildir, ve insanların dinlenmesine örnek
olması açısından aktarılmıştır. Çünkü İşaya
40:28’e göre Allah asla yorulmaz: “Bilmedin
mi? işitmedin mi? Ebedi Allah, RAB, dünyanın
uçlarını yaratan, zayıflamaz ve yorulmaz;
onun anlayışının derinliğine erilmez.”
93.Tufanda,
Nuh’un oğullarından biri boğulduktan sonra,
gemisi Cudi dağı üzerine mi oturmuştur?
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Tekvin 6:9-22......Nuhun
zürriyeti bunlardır...üç oğul babası oldu:
Sam, Ham ve Yafet...Ve Allah Nuha dedi...Kendine
gofer ağacından bir gemi yap...yeryüzü üzerine
sular tufanı getiriyorum; yeryüzünde olanların
hepsi ölecektir. Fakat seninle ahdimi sabit
kılacağım; ve sen ve seninle beraber oğullarının
karıları gemiye gireceksin...Nuh Allahın
kendisine emrettiği her şeye göre yaptı;
öyle yaptı.
Tekvin 7:7.........Ve
tufanın suları yüzünden, Nuh, ve oğulları,
ve karısı, ve oğullarının karıları kendisile
beraber gemiye girdiler.
Tekvin 8:4*........Ve
gemi yedinci ayda, ayın on yedinci gününde,
Ararat dağları üzerine oturdu.
Tekvin 8:18*.......Nuh
kendisile beraber oğulları, ve karısı, ve
oğullarının karıları çıktılar.
Tekvin 10:1........NUHUN
oğulları Sam ve Ham ve Yafetin zürriyetleri
bunlardır:...
1
Petrus 3:20......Nuh’un günlerinde...O gemide...sekiz
kişi, suyla kurtuldu.
KURANA GÖRE
Hud 11:42-43*......Nuh bir kenarda duran
oğluna: “Yavrum, bizimle beraber bin, kâfirlerle
beraber olma!” diye seslendi. (Oğlu: “Beni
sudan koruyacak bir dağa sığınacağım.” dedi.
(Nuh): “Bugün, Allah’ın emrinden koruyacak
hiçbir şey yoktur, ancak O’nun acıdığı (insanlar
kurtulur).” dedi. Ve aralarına dalga girdi,
o da boğulanlardan oldu.
Hud
11:44 & 49*....“Ey yer, suyunu yut ve
ey gök tut!” denildi. Su azaldı, iş bitirildi
(Gemi) Cudi’ye oturdu. “Haksızlık yapan
kavim yok olsun!” denildi.
94.Savaşa giderken,
dizlerinin üzerine çökerek su içen askerlerin
komutanı Talut (Saul) muydu? **
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Hakimler 7:2-8*....Ve
RAB Gideona dedi: Kavmın sayısı yine fazladır;
onları suya indir, ve senin için orada onları
deniyeyim...Ve kavmı suya indirdi; ve RAB
Gideona dedi: Köpeğin dilile içtiği gibi
dilile su içen her adamı ayrı, ve içmek
için dizleri üzerine çöken her adamı ayrı
koyacaksın. Ve ellerini ağızlarına götürerek
dillerile içenlerin sayısı üçyüz kişi oldu;
fakat kavmın artakalanlarının hepsi su içmek
için dizlerinin üzerine çöktüler. Ve RAB
Gideona dedi: Dilile içen üç yüz kişile
sizi kurtaracağım...
1 Samuel 17:45-47*.Ve
Davut Filistiye dedi: Sen kılıçla, ve mızrakla
ve kargı ile üzerime geliyorsun; fakat ben
meydan okuduğun israil dizilerinin Allahı,
ordular RABBİNİN ismile senin üzerine geliyorum.
Bugün RAB seni benim elime verecek...ve
İsrailde Allah olduğunu bütün dünya bilecek;
ve ve bütün cemaat bilecek ki, RAB kılıçla
ve mızrakla kurtarmaz; çünkü cenk RABBİNDİR,
ve sizi elimize verecektir.
KURANA GÖRE
Bakara 2:249-251*..Talut
askerleri yürütüp çıkarınca dedi ki: Allah
sizi bir ırmakla deneyecektir. Kim ondan
içerse benden değildir. Ondan tadmayıp sadece
eliyle bir avuç alan bendendir.” İçlerinden
pek azı hariç, hepsi ondan içtiler. Nihayet
Talut ve kendisiyle beraber inananlar, ırmağı
geçince: “Bugün Calut’a ve askerlerine karşı
bizim gücümüz yok.” dediler...Derken, Allah’ın
izniyle onları bozdular, Davut Calut’u öldürdü;
Allah ona (Davut’a) hükümdarlık ve hikmet
verdi ve ona dilediğini öğretti.
Dipnot : Kur’an’daki
bu olay, Kitab-ı Mukaddes’e göre iki ayrı
zaman diliminde ve iki farklı insan arasında
geçmektedir. Şöyle ki, dizlerinin üzerine
çökerek su içen askerlerin komutanı Talut
(Saul) değil, Gideon’dur. Talut, Davut ve
Golyat’ın olayı ise M.Ö. 1010--971 yılları
arasında gerçekleşmiştir. Gideon’unki ise,
M.Ö. 1162--1122 yılları arasında gerçekleşmiştir.
Yani aralarında 150 senelik bir fark vardır.
95. İbrahim İshak’ı
kurban edecek miydi?
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Tekvin 22:1-13*....Allah
İbrahimi deneyip ona dedi: Ey İbrahim; ve
o: İşte ben, dedi. Ve dedi: Şimdi oğlunu,
sevdiğin biricik oğlunu, İshakı, al ve Moriya
diyarına git, ve orada sana söyliyeceğim
dağların biri üzerinde onu yakılan kurban
olarak takdim et...Ve İshak babası İbrahime
söyliyip dedi: Ey baba; ve dedi: İşte ben,
oğlum. Ve dedi: İşte ateş ve odun; fakat
yakılan kurban için kuzu nerede? Ve İbrahim
dedi: Oğlum, yakılan kurban için kuzuyu
Allah kendisi tedarik eder. Ve onların ikisi
birlikte gittiler... ve İbrahim...oğlu İshakı
bağlayıp onu mezbah üzerine odunların üzerine
koydu. Ve İbrahim elini uzattı, ve oğlunu
boğazlamak için bıçağı aldı. Ve RABBİN meleği
göklerden ona çağırıp dedi: İbrahim İbrahim;
ve: İşte ben, dedi. Ve dedi: Elini çocuğa
uzatma, ve ona bir şey yapma; çünkü şimdi
bildim ki, sen Allahtan korkuyorsun, ve
kendi biricik oğlunu benden esirgemedin.
Ve İbrahim gözlerini kaldırıp gördü; ve
işte, arkasında bir koç çalılıkta boynuzlarından
tutulmuştu; ve İbrahim gidip koçu aldı,
ve oğlunun yerine onu yakılan kurban olarak
takdim etti.
KURANA GÖRE
Saffat 37:100-106*.Ona
halim bir erkek çocuk müjdeledik.(Çocuk)...koşma
çağına erişince (İbrahim ona): “Yavrum,
dedi, ben uykuda görüyorum ki seni kesiyorum;(düşün)
bak, ne dersin?”...İkisi de böylece (Allah’ın
emrine) teslim Oldular ve onu alnı üzerine
yıktı. Biz ona: “İbrahim!” diye seslendik.
Sen rüyayı doğruladın ...Gerçekten bu, apaçık
bir imtihan idi.
96.Putlara tapınmadığı
için ateşe atılan İbrahim miydi? **
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Daniel 3:1-30*.....Kıral
Nebukadnetsar bir altın heykel yaptı...
Babil vilayetinde Dura ovasında onu dikti...
ve vilayetlerin bütün memurlarını toplandılar...heykelin
önünde durdular. Ve münadi yüksek sesle
bağırdı...her çeşit musiki aletleri sesini
işitince yere kapanacaksınız, ve kıral Nebukadnetsarın
dikmiş olduğu heykele tapacaksınız; ve kim
yere kapanmaz ve tapmaz ise, hemen o saat
ateşi alevli fırının içine atılacaktır...musiki
aletleri sesini işitince...heykele taptılar.
Bunun üzerine o zaman bazı Kildaniler yaklaşıp
Yahudilerden şikayet ettiler...bazı Yahudiler
var, Şadrak, Meşak ve Abed-nego; bu adamlar,
ey kıral, seni Saymadılar...heykele tapmıyorlar...Şadrakı,
Meşakı, ve Abed-negoyu getirsinler diye...
emretti...Şadrak Meşak ve Abed-nego cevap
verip kırala dediler...ey kıral, senin ilahlarına
kulluk etmeyiz, ve dikmiş olduğun altın
heykele tapmayız. O zaman Nebukadnetsar
kızgınlıkla doldu...ateşi alevli fırına
atılsınlar diye...emretti... bağlandılar
ve ateşi alevli fırının içine atıldılar...
KURANA GÖRE
Enbiya 21:51-71*...“Yuh size ve Allah’tan
başka taptıklarınıza. Aklınızı kullanmıyormusunuz
siz?” Dediler: “Onu yakın, tanrılarınıza
yardım edin, eğer bir iş yapacaksanız.”
Biz de: “Ey ateş İbrahim’e serin ve esenlik
ol!” dedik.
Ankebut 29:16-17*..İbrahim’i
de (gönderdik). Kavmine dedi ki: “Allah’a
kulluk edin, O’ndan korkun...“Siz Allahtan
başka bir takım putlara tapıyorsunuz, yalan
uyduruyorsunuz.”
Saffat 37:97-98....“Onun
için bir bina yapın da onu ateşe atın” dediler.
Ona bir tuzak kurmak istediler, biz de,
onları alçak düşürdük.
Dipnot : Kitab-ı
Mukaddese göre, putlara tapınmadığı için
ateşe atılan İbrahim değil, Şadrak, Meşak
ve Abed-nego’dur ve onlar M.Ö. 530 civarında
Kral Nebukadnetsar döneminde yaşamışlardır.
İbrahim ise, M.Ö. 2100 civarında yaşamış
ve Kitab-ı Mukaddes’e göre ateşe atılmamıştır.
Kur’an’da, anlatılan bu olayda hem isimler
farklıdır, hem de arada tahrisel olarak
1500 senelik bir fark vardır.
97.İbrahim’in oğlu
İsmail, bir peygamber miydi?
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Tekvin
16:7-15*....Ve RABBİN meleği...Ey Sarayın
cariyesi Hacar... Hanımına dön, ve onun
eli altında boyun iğ...Senin zürriyetini
çoğalttıkça çoğaltacağım, ve çokluğundan
sayılmıyacaktır. Ve RABBİN meleği ona dedi:
İşte, sen gebesin, ve bir oğul doğuracaksın
ve onun adını İsmail koyacaksın, çünkü RAB
sana olan cefayı işitti. Ve o, insanlar
arasında yabani adam olacaktır; onun eli
herkese karşı, ve herkesin eli ona karşı
olacaktır...Ve Hacar Abrama bir oğul doğurdu,
va Abram Hacarın doğurduğu oğlun adını İsmail
koydu.
Galatyalılar 4:1-31*..İbrahim’in,
biri köle kadından, biri de özgür kadından
iki oğlu olduğu yazılıdır. Köle kadından
olan oğul olağan yoldan, özgür kadından
olan oğul ise vaat sonucu doğdu. Burada
bir benzetme vardır. Bu kadınlar iki antlaşmayı
simgeler...Kardeşler, siz de İshak gibi,
vaadin çocuklarısınız...biz köle kadının
değil, özgür kadının çocuklarıyız.
KURANA GÖRE
Nisa 4:163*........Biz,
Nuh’a ve ondan sonra gelen peygamberlere
vahyettiğimiz gibi, Sana da vahyettik. Nitekim
İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a...vahyetmiştik.
En'am 6:85-86......İsmail’e,
el-Yesa’a, Yunus’a ve Lut’a da (yol gösterdik),
hepsini alemlere üstün kıldık.
Meryem 19:54-55*...Kitaptaki
İsmail’i de an. Çünkü o sözünde duran, elçi
bir peygamberdi.
Enbiya
21:86.......Onları rahmetimize soktuk, çünkü
onlar salihlerdendi.
Sad
38:48..........İsmail’i, Elyesa’ı, Zülkifl’i
de an. Hepsi de iyilerdendir.
98.Musa evlenebilmek
için, kızın babasına yıllarca çalışmak zorunda
kaldı mı? **
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Tekvin 29:13-20*...Laban
kız kardeşinin oğlu Yakubun haberini işitince,
onu karşılamağa koştu, kendisini kucaklayıp
öptü, ve onu evine getirdi...Ve Laban ona
dedi: Sen gerçek benim kemiğim ve etimsin...Ve
Labanın iki kızı vardı; büyüğünün adı Lea,
ve küçüğünün adı Raheldi...Yakup Raheli
sevdi ve dedi: Küçük kızın Rahel için sana
yedi sene hizmet ederim. Ve Laban dedi:
onu sana vermek, onu başka adama vermekten
iyidir...Ve Yakup Rahel için yedi sene hizmet
etti.
Çıkış 2:15-22*.....Midyan
kahininin yedi kızı vardı ve gelip su çektiler...çobanlar
gelip onları kovdular...Musa onlara yardım
edip sürülerini suvardı...babaları ...dedi:
Nasıl oldu da, bugün çabuk geldiniz?...dediler:
Mısırlı bir adam bizi çobanların elinden
kurtardı ...kızlarına dedi:...onu çağırın
da ekmek yesin...Musa o adamla oturmağa
razı oldu; o da kızı Tsipporayı Musaya verdi.
KURANA GÖRE
Kasas 28:23-28*....Medyen
suyuna varınca...insanların (hayvanlarını)
suladıklarını gördü...(hayvanlarını) sudan
meneden iki kız buldu...(Musa onlara): “İşiniz
nedir?” dedi. Dediler ki: “Çobanlar sulayıp
çekilmeden biz (onların içine sokulup hayvanlarımızı)
sulamayız...(Musa) onlarınkini (de) suladı...iki
kızdan biri...ona geldi: “Babam seni çağırıyor”
dedi...(Kızların babası Musa’ya)...Bana
sekiz yıl hizmet etmen şartıyle şu iki kızımdan
birini sana nikahlamak istiyorum.
Dipnot : Kuran’da
anlatılan bu olay, Kitab-ı Mukaddes’e göre
Musa ile ilgili değil, Yakup ile ilgilidir.
Yakup evlenebilmek için, kızların babasına
“sekiz” sene değil, “yedi” sene çalışmıştır.
Kitab-ı Mukaddes’e göre, Musa ise, kızların
babası için çalışmasına gerek kalmadan evlenmiştir.
Kur’an’da bu olayla ilgili hem isimler hem
de seneler karışmıştır.
99.Haman, Firavun
ve Musa'nın döneminde mi yaşadı? **
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Çıkış 1:11.........Firavun
için Pitom ve Raamses ambar şehirlerini
yaptılar.
Çıkış 2:9-10*......Firavunun
kızı ona dedi: Bu çocuğu al, ve onu benim
için emzir, ve ben senin ücretini veririm.
Ve kadın çocuğu aldı, ve onu emzirdi. Ve
çocuk büyüdü, ve onu Firavunun kızına getirdi,
ve onun oğlu oldu. Ve onun adını Musa koyup
dedi: Çünkü onu sulardan çıkardım.
Ester 1:1-4*.......Ve
vaki oldu ki, Ahaşveroşun günlerinde (Hintten
Habeş iline kadar, yüzyirmi yedi vilayet
üzerine kırallık eden Ahaşveroş budur),
kıral Ahaşveroş Şuşan sarayında olan kırallık
tahtı üzerinde oturmakta olduğu o günlerde,
kırallığının üçüncü yılında bütün reislerine
ve kullarına ziyafet verdi; ve Fars ve Medya
askeri, vilayetlerin ileri gelenlerile reisleri
onun önünde bulunurken, bir çok günler,
yüz seksen gün, kırallığının izzeti zenginliğini,
ve büyüklüğünün parıldıyan haşmetini gösterdi.
Ester 3:1..........Bu
şeylerden sonra kral Ahaşveroş Hammedatın
oğlu Agagi Hamanı büyülttü, ve onu yükseltti,
ve onun kürsüsünü yanında olan bütün reislerin
üstüne koydu.
KURANA GÖRE
Kasas 28:1-8.......Firavun’a,
Haman’a ve askerlerine, onlardan korktukları
şeyi gösterelim.
Kasas 28:38*.......Firavun...ey
Haman...bana bir kule yap, belki Musa’nın
tanrısına çıkarım, çünkü ben onu (Musa’yı)
yalancılardan sanıyorum.
Ankebut 29:39......Firavun’u,
Haman’ı da (helak ettik)...Musa onlara açık
kanıtlar getirdi...
Mü'min 40:23-24*...Firavun’a,
Haman’a ve Ka-run’a: “(Bu,)Yalancı bir büyücüdür.”
dediler.
Mü'min 40:36-37....Firavun...Haman,
bana...bir kule yap...
Dipnot : Kuran-ı
Kerim Haman’ın Musa zamanında Firavun’un
veziri olduğunu ifade eder, fakat Kitab-ı
Mukaddes Haman’ın Ester zamanında Kral Ahaşveroş’un
(Xerxes olarak bilinir) veziri olduğunu
bize açıkça bildirir. Tarih olarak, Musa
ve Firavun M.Ö. 1447-1410 civarında yaşadılar,
fakat Ester, Haman ve Ahaşveroş yaklaşık
bin sene sonra yaşadılar. Ahaşveroş (Xerxes)
Pers kralı olarak M.Ö. 486’dan M.Ö. 465’e
kadar saltanat sürdü.
100. İsa Mesih çocukken
hiç mucize yaptı mı? **
Kutsal Kitap'a Göre
Evet
Hayır
Kuran'a
Göre
Evet
Hayır
KUTSAL KİTAP'A GÖRE
Luka 2:40..........Çocuk
büyüyor, bilgelikte yetkinleşip güçleniyordu.
Tanrı’nın lütfu O’nun üzerindeydi.
Luka 3:21-23*......sonra
da İsa vaftiz oldu...Kutsal Ruh...O’nun
üzerine indi. İsa’nın kendisi görevine başladığı
zaman otuz yaşlarındaydı.
Yuhanna 2:11*......İsa
ilk mucizesini Celile’nin Kana köyünde yaptı
ve yüceliğini gösterdi. Öğrencileri de O’na
iman ettiler.
KURANA GÖRE
Al-i İmrân 3:45-46.Melekler
demişti ki: “Ey Meryem, Allah seni, kendisinden
bir kelime ile müjdeliyor: Adı Meryem oğlu
İsa Mesih’dir...“Beşikte ve yetişkinlikte
insanlarla konuşacak ve iyilerden olacaktır.
Al-i İmrân 3:49*...“Onu
İsrail oğullarına bir elçi yapacak: “Ben
size Rabbinizden bir mucize getirdim: ben
çamurdan kuş şeklinde bir şey yaratır, ona
üflerim, Allah’ın izniyle hemen kuş oluverir...
Maide 5:110-117*...Allah
demişti ki: “Ey Meryem oğlu İsa, sana ve
annene olan nimetimi hatırla, hani seni
Ruhu’l-Kudüs ile desteklemiştim; beşikte
ve yetişkin iken insanlarla konuşuyordun;
sana kitabı, hikmeti, Tevratı ve İncil’i
öğrettim. Benim iznimle çamurdan kuş şeklinde
birşey yaratıyor, içine üflüyordun, benim
iznimle kuş oluyordu...
Meryem 19:29-30....(Meryem,)
Çocuğu gösterdi. Dediler ki beşikteki çocukla
nasıl konuşuruz?” (Çocuk): “Ben Allah’ın
kuluyum, dedi; (O) bana kitabı verdi, beni
peygamber yaptı.”
Mü’minum 23:50.....Meryem
oğlunu ve annesini bir mucize kıldık ve
onları oturmaya uygun, çeşmeli bir tepeye
yerleştirdik.
Dipnot
: Kitab-ı Mukaddes’e göre, İsa Mesih çocukken
değil, ancak 30 yaşına geldikten, vaftiz
olduktan ve Kutsal Ruh’la dolduktan sonra
mucizeler yapmaya başlamıştır.
Kutsal Ruh
|