Soru
: Kutsal Kitap (tevrat, zebur ve incil)
ölüm cezası / idam cezası hakkında ne der?
Yanıt: Eski
Antlaşma yasası, adam öldürmek (Mısır’dan
Çıkış 21:12), insan kaçırmak (Mısır’dan
Çıkış 21:16), hayvanlarla cinsel ilişkiye
girmek (Mısır’dan Çıkış 22:19), zina etmek
(Levililer 20:10), eşcinsellik (Levililer
20:13), sahte peygamber olmak (Yasa’nın
Tekrarı 13:5), fahişelik ve ırza geçmek
(Yasa’nın Tekrarı 22:4) gibi çeşitli suçlar
ve daha başka birkaç suç için ölüm cezası
buyurmuştu. Ancak ölüm cezasının gerçekleştirilme
zamanı geldiğinde Tanrı sık sık merhamet
göstermişti. Davut, zina etmiş ve adam öldürmüştü,
buna karşın Tanrı onun öldürülmesini talep
etmemişti (2 Samuel 11:1-5, 14-17; 2 Samuel
12:13). Günahın ücreti ölüm olduğundan nihai
olarak, işlediğimiz her günah ölüm cezasıyla
sonuçlandırılmalıdır (Romalılar 6:23). Hamdolsun
ki, Tanrı bize olan sevgisini bizi suçlamayarak
gösterir (Romalılar 5:8).
Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir
kadını getirip İsa’ya onun taşlanması gerekip
gerekmediğini sorduklarında, İsa, “İçinizde
kim günahsızsa, ilk taşı o atsın!” diye
yanıt vermişti (Yuhanna 8:7). Bu sözler,
İsa’nın her durumda ölüm cezasını ret ettiğini
bildirmek için kullanılmamalıdır. İsa sadece
Ferisiler’in ikiyüzlülüğünü ortaya döküyordu.
Ferisiler, İsa’yı kandırarak Eski Antlaşma
yasasına karşı gelmesini sağlamaya çalışıyordu;
taşlanacak kadınla gerçekten ilgilenmiyorlardı
(kadınla zina yaparken yakalanan adam neredeydi?).
İdam cezasını başlatan Tanrı’ydı: “Kim insan
kanı dökerse, Kendi kanı da insan tarafından
dökülecektir. Çünkü Tanrı insanı kendi suretinde
yarattı” (Yaratılış 9:6). İsa bazı durumlarda
idam cezasını desteklerdi. İsa aynı zamanda
idam cezasının gerçekleştirilme zamanı geldiğinde
lütuf da göstermişti (Yuhanna 8:1-11). Elçi
Pavlus, hükümetin gerektiği zamanlarda idam
cezası verme gücü olduğunu kesinlikle kabul
etmiştir (Romalılar 13:1-7).
Bir Hristiyan’ın ölüm cezası hakkındaki
görüşü nasıl olmalıdır? İlk olarak, Tanrı’nın
idam cezasını Kendi Sözü’nde buyurduğunu
hatırlamalıyız; bu yüzden, bizim daha yüksek
bir standart koyabileceğimizi düşünmek küstahlık
olur. Tanrı’nın standartları en yüksek standartlardır;
Tanrı kusursuzdur. Bu standart sadece bize
değil, Kendi için de geçerlidir. Bu yüzden,
Tanrı sonsuz derecede sever ve sonsuz derecede
merhamet eder. Aynı zamanda, gazabının da
sonsuz olduğunu ve bütün bunların kusursuz
bir dengeyle korunduğunu görmekteyiz.
İkinci olarak, Tanrı’nın hükümete idam
cezasının ne zaman verileceği kararını verme
yetkisini vermiş olduğunu da kabul etmeliyiz
(Yaratılış 9:6; Romalılar 13:1-7). Tanrı’nın
her durumda idam cezasına karşı olduğunu
iddia etmek Kutsal Kitap’a uygun değildir.
Birisi idam edildiğinde Hristiyanlar hiçbir
zaman sevinmemelidir ama aynı zamanda hükümetin
en kötü suçları işleyen kişileri idam etme
hakkına da karşı çıkıp bu konuda mücadele
vermemelidir. |